Saintific Method In Reading Comprehension
DOI:
https://doi.org/10.69866/dp.v14i1.125Keywords:
Reading Comprehension, Saintific MethodAbstract
Experimental research was conduct toward this study. The researcher doing this research as the continue research from last study, to know the effectiveness of using Saintific Method for others subject. There are any differences between student’s reading comprehension skill before and after being taught by using Saintific Method in the eleventh grade of Math and CIVICs Students. So, the Saintific Method is effective to teaching student’s reading comprehension. Based on the observation in the experimental class for non English- Students was good result. It shows the students get score average in pre-test 66,66 and post-test was 80,55.
Downloads
References
Rosana, C. (2011). An Analysis Of The Students'ability On English Synonym In Reading Paragraph At Harvard English Course Pare-Kediri (Doctoral dissertation, University of Muhammadiyah Malang).
Rosiana, C. Productive Reading Technique To Reduce Ineffective Readers. In The 4th National Conference on Language and Language Teaching (NCOLLT) 2018 is annual conference organized by English Education Department, Faculty of Teacher Training and Education, Universitas PGRI Adi Buana Surabaya. The conference provides the opportunity to all EFL experts, practicioners, researchers, and students to get together to share ideas, experiences, aspirations, and research findings. (p. 76).
Schmalz, X., Moll, K., Mulatti, C., & Schulte-Körne, G. (2019). Is statistical learning ability related to reading ability, and if so, why?. Scientific Studies of Reading, 23(1), 64-76.
Sugiyono. (2007). Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitaitf, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Caltira Rosiana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
1. Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
2. Penulis memberikan jurnal, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
3. Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
4. Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
5. Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0